Marion Franklin Rudy, geboren in Ohio in 1925, was een ruimtevaartingenieur en verliet zijn carričre in de late jaren '60 om creatieve oplossingen voor andere industrie?n na te streven. Onder zijn meer gewaagde idee?n: het plaatsen van kleine airbags in de zolen van sportschoenen om de impact te verzachten. Hij gooide zijn airbag-innovatie bij 23 schoenbedrijven; allen verwierpen Nike Air VaporMax Womens hem. Toen, in 1977, presenteerde hij zijn visie Nike Air Max 95 Femme aan Phil Knight. De mede-oprichter van Nike nam een Nike Air Max 90 Womens ??prototype met luchtkussen voor een testrun rond de campus van Beaverton en keerde terug naar zijn intrigerende kantoor - Rudy's schoen had een ongekend soepele rit. Nike had Air gevonden. Air is natuurlijk geworteld in hardlopen. De eerste schoen met Air-demping was de Tailwind van 1978, een hardloopschoen. Voordat het concept van het cre?ren van hype zelfs een ding was, besloten de marketingmedewerkers van Nike om een ??beperkt aantal Tailwind-schoenen uit te brengen voorafgaand aan een bredere lancering. Schoenmakers in het eerste R & D-lab van Nike in Exeter, New Hampshire, zorgden voor 250 paar van de zeer technische schoen, die naar zes Hawaiiaanse hardloopwinkels werden gestuurd voor de Honolulu Marathon. De schoenen Nike Air Max 97 Womenswaren binnen 24 uur uitverkocht, ondanks een ongekende Nike Air Max 90 Femme verkoopprijs van $ 50.
Het was niet alleen een hype die Air www.sandiwassmer.co.uk op de been hield. In 1978 vroegen onderzoekers van de Universiteit van Tennessee in Knoxville 10 hardlopers om op een loopband in de Tailwind te rennen. Ze ontdekten dat de atleten minder energie verbruikten in de Air-schoenen dan in conventionele hardloopschoenen.
Lopers en wetenschap hadden Air gevalideerd. Wat halverwege de jaren 80 overbleef, was om de aandacht van nog meer joggers te trekken. Dat was het ontwerp, in combinatie met veel durf. Dit is wat Tinker Hatfield, de iconische ontwerper achter de Air Max 1
Nike was in de jaren '70 het toppunt van sportontwerp geworden met een eenvoudige, utilitaire benadering van producten: multifunctionele schoenen met hoge prestaties die nog nooit eerder waren gemaakt.Nike Air Max 90 Womens Pink Op een bepaald punt in de jaren 80 kwam dat soort www.mmreinigung.de plateau's. Mensen waren op zoek naar iets anders, niet alleen in wat Nike aan het doen was, maar over de hele wereld.
Muziek was aan het veranderen. Disco was verdwenen. Ik ga niet eens beschrijven hoe het verschoof, omdat ik destijds drie kleine dochters had en ik luisterde niet naar veel muziek. Maar ik wist dat er rare dingen aan de hand waren.
Hetzelfde gebeurde in kunst en design. Het midden van de jaren 80 was een overgangsperiode van een meer geformaliseerde hi?rarchie naar een lossere, op straat gebaseerde, meer inspirerende vorm. Wij bij Nike maakten deel uit van die golf, en ik was toevallig een ontwerper die het vanuit een schoenenperspectief deed, terwijl niemand anders dat was.
Het was een gelukkig ongeluk dat de Nike Air VaporMax Womens overgang plaatsvond net toen Nike een beetje mojo Nike Air Max 95 Mujer verloor. Er was een grotere honger om iets nieuws en anders www.bellezasanz.es te proberen, en dat was rechtstreeks verbonden met de creatieve vonken overal om ons heen.
Die creatieve vonken leidden tot zichtbare Air en andere innovaties, vormden de basis voor 30 jaar heruitvinding van het meest alomtegenwoordige kussenplatform van Nike en, misschien nog belangrijker, voor het eerst echt verbonden sporttechniek en ontwerpcultuur.